Vanliga frågor (FAQ)
Snabb information om Din Kurs deltagarhantering
Din Kurs (dinkurs) är ett online-system för arrangörer att ta emot anmälningar, hantera betalningar, deltagarlistor. enkäter och statistik.<br>Formulär kan bäddas in på arrangörens webb, betalning av deltagaravgiften via kort, Swish och/eller faktura/e-faktura.<br>Bekräftelser som anpassas per evenemang och kan innehålla, kvitto/faktura, biljetter och kalenderhändelser.
<p data-start="279" data-end="406" style="text-align: left">Kort (Visa/Mastercard), Swish samt faktura/e-faktura via Finqr (GLN).
Ja, ni kan visa specifika formulär/listor på utvalda sidor och styra när de syns.
Biljetter skickas i bekräftelsen; incheckning sker via QR eller lista med realtidskontroll.
Ja, deltagare kan stå i kö men flyttas manuellt upp när plats frigörs och arrangören bekräftat att reserven kan närvara på evenemanget.
Ja, de kan logga in, se uppgifter, biljetter, kvitton och skicka bekräftelsemail igen.
Krediter görs i admin, betalningar med kort och Swish betalar ni tillbaka från eget konto med egna rutiner eftersom vi betalar ut era deltagaravgifter löpande en gång i veckan.
Ja, formulär har egna frågor inkl. rullistor med pris/antal och begränsade platser.
Ja, händelser/konverteringar och UTM; koppla mot Ads vid behov.
Vi hjälper er att sätta upp första evenemanget och inbäddning på webb. Vanligtvis ett par samtal via Teams får att förstå er verksamhet och sen ytterligare ett par avstämningar via e-post så är ni igår inom ett par dagar.
Chatt/e-post/telefon helgfri vardag 08:30–15:00 (minus lunchen 12:00 - 13:00).
Utbetalningar sker samlat veckovis med avräkningsunderlag (Vanligtvis på onsdagar och pengarna kommer till er närmsta bankdag därefter).
Fakturor skickas (PDF/e-faktura via GLN) vid anmälningstillfället; Finqr bevakar, påminner, stämmer av och gör samlad utbetalning. Ni ser avräkningar och fakturor i admin.
Ja (Via Finqr), e-fakturor stöds via GLN (för myndigheter/större organisationer).
Ja, ta en del vid anmälan och resterande betalas före start enligt era regler.
Ja, via Branding. Deltagaren kan t.ex. bifoga CV, bild eller intyg.
<br>Bland annat egen avsändare på mejl, eget domännamn, dölja Din Kurs-profilering, bilagor i bekräftelser och filuppladdning i formulär.
Ja, publicera en deltagarlista med valda fält; uppdateras automatiskt.
Ja, listmallar med valda fält och avprickningsrutor (för kök, ledare m.fl.).
Ja, importera till valt formulär och mappa fält; komplettera extrafält vid behov.
Ja, deltagardata till Excel/CSV och SIE-export (via Branding) till ekonomisystem.
JA, Kopiera eller flytta; säkerställ att målformuläret har samma fält så data inte tappas.
Ja, det går att välja om ni vill visa lediga platser och sista anmälningsdatumet.
<br>Ja, beställningsformulär (mini-shop) och tilläggsval i anmälan med egen fråga "Rullista med antal och pris".
Ja, sälj och definiera hur de används vid anmälan.
Ja, rabattkod i kr/% per formulär; mängdrabatt per anmälningstillfälle.
Ja, SMS från admin till alla eller utvalda, t.ex. för sena ändringar.
Ja, vid begränsade platser kan systemet radera misslyckade anmälningar automatiskt efter 2 timmar.
Ja, gruppera (Grupp/Position), styr datum för visning/dölj och anpassa listornas layout.
Ja. Använd extrafältet <em data-start="370" data-end="392">Platsbokning i lokal</em>. Skicka lokalens layout till support, så lägger vi in platserna ni vill erbjuda.
Ja. Använd extrafältet <em data-start="554" data-end="580">Rullista för tidsbokning</em>. Ange perioder, antal och pris per period.
<br>Ja. Använd extrafältet <em data-start="711" data-end="725">Fritt belopp</em> och sätt momssats. Beloppet väljs av deltagaren i anmälan.
Ja, via Branding. Ni kan bifoga t.ex. PDF eller Office-filer i bekräftelsen.
Ja. Om mottagaren inte svarar kan systemet skicka påminnelse automatiskt.
Ja. Välj standardspråk och aktivera fler språk per formulär. Vissa texter fylls av er.
Ja. Ni kan sätta egna nummerserier och välja fakturamall per evenemang.
Exportera e-postadresser och använd BCC/“Blind kopia” för att skydda mottagarnas adresser.
Kostnaden för branding är 250 kr exkl. moms / månad och vi fakturerar för 12 månader, betald branding betalas inte tillbaka.
Behöver du lite mer hjälp?
Har du fortfarande frågor? Inga problem, vårt team är här för att hjälpa dig.
Redo att testa dinkurs?
Kör igång på några minuter och se hur mycket tid du sparar på nästa kurs eller event.