Vanliga frågor (FAQ)

Snabb information om Din Kurs deltagarhantering

Vad är Din Kurs?

Din Kurs (dinkurs) är ett online-system för arrangörer att ta emot anmälningar, hantera betalningar, deltagarlistor. enkäter och statistik.<br>Formulär kan bäddas in på arrangörens webb, betalning av deltagaravgiften via kort, Swish och/eller faktura/e-faktura.<br>Bekräftelser som anpassas per evenemang och kan innehålla, kvitto/faktura, biljetter och kalenderhändelser.

Vilka betalningsmetoder stöds

<p data-start="279" data-end="406" style="text-align: left">Kort (Visa/Mastercard), Swish samt faktura/e-faktura via Finqr (GLN).

Kan jag bädda in formulär på min webb?

Ja, ni kan visa specifika formulär/listor på utvalda sidor och styra när de syns.

Hur fungerar biljetter och incheckning?

Biljetter skickas i bekräftelsen; incheckning sker via QR eller lista med realtidskontroll.

Finns väntelista och automatisk uppflyttning?

Ja, deltagare kan stå i kö men flyttas manuellt upp när plats frigörs och arrangören bekräftat att reserven kan närvara på evenemanget.

Har deltagare en egen portal?

Ja, de kan logga in, se uppgifter, biljetter, kvitton och skicka bekräftelsemail igen.

Hur gör jag återbetalning eller kredit?

Krediter görs i admin, betalningar med kort och Swish betalar ni tillbaka från eget konto med egna rutiner eftersom vi betalar ut era deltagaravgifter löpande en gång i veckan.

Kan jag skapa egna fält och prisval?

Ja, formulär har egna frågor inkl. rullistor med pris/antal och begränsade platser.

Stöd för GA4 och kampanjspårning?

Ja, händelser/konverteringar och UTM; koppla mot Ads vid behov.

Hur snabbt kommer jag igång?

Vi hjälper er att sätta upp första evenemanget och inbäddning på webb. Vanligtvis ett par samtal via Teams får att förstå er verksamhet och sen ytterligare ett par avstämningar via e-post så är ni igår inom ett par dagar.

Support och tider?

Chatt/e-post/telefon helgfri vardag 08:30–15:00 (minus lunchen 12:00 - 13:00).

När betalas kort- och Swish-betalningar ut?

Utbetalningar sker samlat veckovis med avräkningsunderlag (Vanligtvis på onsdagar och pengarna kommer till er närmsta bankdag därefter).

Hur fungerar fakturaövervakning (Finqr)?

Fakturor skickas (PDF/e-faktura via GLN) vid anmälningstillfället; Finqr bevakar, påminner, stämmer av och gör samlad utbetalning. Ni ser avräkningar och fakturor i admin.

Skickar ni e-fakturor (GLN)?

Ja (Via Finqr), e-fakturor stöds via GLN (för myndigheter/större organisationer).

Kan vi ta handpenning/delbetalning?

Ja, ta en del vid anmälan och resterande betalas före start enligt era regler.

Kan deltagare bifoga filer i anmälan?

Ja, via Branding. Deltagaren kan t.ex. bifoga CV, bild eller intyg.

Vad ingår i Branding?

<br>Bland annat egen avsändare på mejl, eget domännamn, dölja Din Kurs-profilering, bilagor i bekräftelser och filuppladdning i formulär.

Kan vi visa “Vem är anmäld?” på vår webb?

Ja, publicera en deltagarlista med valda fält; uppdateras automatiskt.

Kan vi skapa egna deltagarlistor för internt bruk?

Ja, listmallar med valda fält och avprickningsrutor (för kök, ledare m.fl.).

Kan jag importera deltagare från Excel?

Ja, importera till valt formulär och mappa fält; komplettera extrafält vid behov.

Kan jag exportera till Excel och SIE för bokföring?

Ja, deltagardata till Excel/CSV och SIE-export (via Branding) till ekonomisystem.

Kan jag flytta/kopiera deltagare mellan evenemang?

JA, Kopiera eller flytta; säkerställ att målformuläret har samma fält så data inte tappas.

Kan formuläret visa ‘platser kvar’ och ‘sista anmälningsdag’?

Ja, det går att välja om ni vill visa lediga platser och sista anmälningsdatumet.

Kan jag sälja varor/tillägg utan webbshop?

<br>Ja, beställningsformulär (mini-shop) och tilläggsval i anmälan med egen fråga "Rullista med antal och pris".

Finns presentkort/klippkort/VIP/månads-/årskort?

Ja, sälj och definiera hur de används vid anmälan.

Finns rabattkoder och mängdrabatt?

Ja, rabattkod i kr/% per formulär; mängdrabatt per anmälningstillfälle.

Kan jag skicka SMS till deltagare?

Ja, SMS från admin till alla eller utvalda, t.ex. för sena ändringar.

Frigörs plats om kortbetalning misslyckas?

Ja, vid begränsade platser kan systemet radera misslyckade anmälningar automatiskt efter 2 timmar.

Kan formulär visas på specifika sidor med regler?

Ja, gruppera (Grupp/Position), styr datum för visning/dölj och anpassa listornas layout.

Kan deltagare boka sittplatser?

Ja. Använd extrafältet <em data-start="370" data-end="392">Platsbokning i lokal</em>. Skicka lokalens layout till support, så lägger vi in platserna ni vill erbjuda.

Kan vi tidsboka resurser/perioder (t.ex. boende)?

Ja. Använd extrafältet <em data-start="554" data-end="580">Rullista för tidsbokning</em>. Ange perioder, antal och pris per period.

Kan deltagaren ange ett fritt belopp (donation/tillägg)?

<br>Ja. Använd extrafältet <em data-start="711" data-end="725">Fritt belopp</em> och sätt momssats. Beloppet väljs av deltagaren i anmälan.

Kan vi bifoga filer i bekräftelsemejl?

Ja, via Branding. Ni kan bifoga t.ex. PDF eller Office-filer i bekräftelsen.

Skickar enkätfunktionen automatiska påminnelser?

Ja. Om mottagaren inte svarar kan systemet skicka påminnelse automatiskt.

Stödjer formulären flera språk?

Ja. Välj standardspråk och aktivera fler språk per formulär. Vissa texter fylls av er.

Kan vi ha egen nummerserie för fakturor?

Ja. Ni kan sätta egna nummerserier och välja fakturamall per evenemang.

Hur skickar jag utskick från eget e-postsystem?

Exportera e-postadresser och använd BCC/“Blind kopia” för att skydda mottagarnas adresser.

Vad kostar Branding?

Kostnaden för branding är 250 kr exkl. moms / månad och vi fakturerar för 12 månader, betald branding betalas inte tillbaka.

Behöver du lite mer hjälp?

Har du fortfarande frågor? Inga problem, vårt team är här för att hjälpa dig.

Email

Maila oss

support@dinkurs.se

Phone

Ring oss

010‑101 03 40

Digital Meeting

Digitalt möte

Boka tid här

Redo att testa dinkurs?

Kör igång på några minuter och se hur mycket tid du sparar på nästa kurs eller event.